اپل سنتر

ساخت وبلاگ

وبسایت چینی زبان MyDrivers اخیراً از شایعه‌ای خبر داده است که احتمال وجود مدل جدید ۲۵۶ گیگابایتی را به صورت اختصاصی در آیفون ۷ پلاس تایید می‌کند.

امروز هم وبسایت ایتالیایی زبان HDblog تصویری از یک فلش مموری ۲۵۶ گیگابایتی NAND که ساخته‌ی شرکت آمریکایی SanDisk بود منتشر کرد و به شایعه‌ی استفاده از این حافظه در آیفون بعدی دامن زد.

iPhone-7-render-Feld-Volk-image-004

همان طور که می‌دانید، اپل معمولاً از حافظه‌های فلش NAND ای که ساخته‌ی شرکت‌هایی چون SanDisk، سامسونگ، SK Hynix و توشیبا است برای دستگاه‌های iOS خود استفاده می‌کند.

تصویر این تراشه‌ی فلش جدید و کوچک ۲۵۶ گیگابایتی NAND شرکت SanDisk همراه با مدل قدیمی‌تر و بزرگتر ۶۴ گیگابایتی آن در تصویر این پست دیده می‌شود. این تراشه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی جدید علی‌رغم کوچک‌تر شدن نسبت به مدل قدیمی با ظرفیتی بالاتر طراحی شده و شرایطی دارد که احتمال استفاده‌ی اپل از آن در آیفون ۷ را بالا می‌برد. این حافظه ۱ میلی‌متر کوچک‌تر از آیفون 6s می‌باشد.

SanDisk-256GB-NAND-flash

اگر این اتفاق بیافتد اپل می‌تواند گزینه‌ی جدیدی به این سری از موبایل‌های خود اضافه کرده و در مجموع گزینه‌های 16/64/128/256GB را در مقابل مشتریانش قرار دهد.

راه دیگر این خواهد بود که این شرکت مدل ۱۶ گیگابایتی را در خط تولید خود حذف کرده و مدل ۶۴ گیگابایتی را به عنوان جایگزین آن و ابتدایی‌ترین گزینه‌ی خود ارائه کند. در این حالت مدل‌های موجود فقط شامل 64/128/256GB خواهند بود.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید که اپل مدل ۲۵۶ گیگابایتی را به گزینه‌های آیفون خود اضافه خواهد کرد؟ در این صورت آیا مدل ۱۶ گیگابایتی را از رده خارج می‌کند؟

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 241 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 20:41

پیش از این تصور می‌شد که اپل در حال کار بر روی یک سیستم دوربین دوگانه برای آیفون بعدی خود می‌باشد و اکنون تصویر جدید لو رفته از این دستگاه از این ویژگی به همراه چندین قابلیت دیگر خبر می‌دهد.

alleged-iphone-7-pro-photo-leaks-reveals-dual-cameras-and-smart-connector-501802-2
قبل از هر چیز، مهم است بدانیم که آیفون ۷ زودتر از سپتامبر امسال معرفی نمی‌شود، بنابراین ما هنوز حدود ۶ ماه با روبرو شدن با حقیقت فاصله داریم، یعنی در حال حاضر به هیچ خبری نمی‌توان به طور کامل اطمینان داشت. هیچ مدرکی دال بر واقعی بودن عکس منتشر شده توسط MacRumors وجود ندارد، از همین رو امکان دارد که دستگاه موجود در عکس، جعلی یا مربوط به یک مدل اولیه از این آیفون باشد.

اکنون به اطلاعاتی که می‌توان از این تصویر دریافت کرد برگردیم. مهمترین بخش لو رفته از این عکس سیستم دوربین دوگانه‌ی دستگاه می‌باشد.

دوربین دو لنزه‌ی آیفون

مدتی پیش که خبر تحقیقات اپل برای پیدا کردن راهی به منظور ارتقای دوربین آیفون منتشر شد خیلی‌ها را به وجد آورد. با این وجود تصور می‌شد که این لنز دوگانه تنها در مدل بزرگتر این تلفن هوشمند وجود داشته باشد (که در مورد سری آیفون پیش‌بینی می‌شد که آن مدل همان آیفون پرو باشد؛ موبایلی که یا جای مدل پلاس را می‌گیرد یا ویژگی‌های خارق‌العاده‌تری را به خط تولید این شرکت اضافه می‌کند).

با چنین دوربینی مشخصاً می‌توان تصاویر با کیفیت گرفت و به بهبود فوکوس یا ایجاد زوم اوپتیکال کمک کرد. این قابلیتی است که تنها در دوربین‌های DSLR پیدا می‌شود.

این دوربین که اکنون در مجموع بزرگتر و بیضی شکل شده همراه با یک میکروفن کوچک و یک فلش LED طراحی شده است، اما در پایین این موبایل چیز جالب‌تری هم دیده می‌شود.

ظاهراً آیفون ۷ پرو با یک کانکتور هوشمند (Smart Connector) عرضه خواهد شد. این فناوری جدید اپل که در حال حاضر در آیپد پرو استفاده می‌شود به کاربران اجازه می‌دهد تا به وسایل جانبی‌ای مثل کیبورد متصل شوند. اگر آیفون بعدی بتواند با کیبوردها کار کند، واضح است که اپل قصد دارد تا کارایی دستگاه را از این طریق بالاتر ببرد.

alleged-iphone-7-pro-photo-leaks-reveals-dual-cameras-and-smart-connector-501802-3

در عین حال، این که اپل این کانکتور هوشمند را از آیپد پرو به موبایل خود آورده، نوید آیفون پرویی را می‌دهد که مانند تبلت این شرکت بر افزایش کارایی تمرکز دارد.

متاسفانه در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست، ولی انتظار می‌رود جزئیات جدیدی از این تلفن همراه در ماه‌های آینده با نزدیک شدن به تاریخ معرفی در اینترنت فاش شود.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 253 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 16:24

با توجه به تصاویر جدید منتشر شده از کیس آیفون ۷ نه تنها می‌توانیم اطلاعات کلی از ظاهر این آیفون جدید به دست آوریم بلکه می‌توان نگاهی دقیقتر به دوربین این موبایل هم انداخت.

اول از همه به سراغ طراحی می‌رویم. همان طور که خودتان هم می‌بینید، تصویر بدنه‌ای که توسط وبسایت فرانسوی NWE منتشر شده نمایانگر آیفون ۷ است که بسیار شبیه به آیفون ۶ می‌باشد، بنابراین حداقل از جنبه‌ی ظاهری به نظر نمی‌رسد که اپل در آیفون جدید به دنبال نوآوری باشد.

iphone-7-to-look-largely-the-same-as-iphone-6-new-leak-suggest-501675-2

اگرچه تغییرات جزئی در جای جای آیفون جدید دیده می‌شود اما به طور کلی آیفون ۷ حداقل از پشت تفاوت چندانی با مدل پیشین خود ندارد. بر اساس گفته‌های منبع تصویر، عکس منتشر شده مربوط به مدل ۴.۷ اینچی آیفون است.

سیستم دوربین دوگانه فقط برای آیفون بزرگتر؟

یکی از پیشروترین تغییرات تلفن بعدی دوربین بزرگتری است که در نهایت مهر مردودی به احتمال وجود دوربین دوگانه در آیفون ۷ می‌زند. اما از آن جایی که این تصویر مربوط به مدل ۴.۷ اینچی است، احتمال دارد که اپل از دوربین دوگانه‌ی مذکور در مدل بزرگتر آیفون استفاده کرده باشد. همچنین بر اساس گزارشاتی که حاکی از کار اپل بر روی یک آیفون پرو می‌باشد ممکن است که فقط آن مدل این ویژگی را داشته باشد.

در عین حال به نظر می‌رسد که اپل بالاخره به روش جدیدی برای تقویت سیگنال آنتن دست پیدا کرده و بنابراین تصمیم به حذف خطوط افقی آنتن گرفته است. در مورد خطوط عمودی اما با توجه به این که در تصاویر لو رفته پهلوی دستگاه مشخص نیست نمی‌توان به قطعیت گفت که هنوز از آن‌ها استفاده می‌شود یا نه.

به علاوه این وبسایت فرانسوی اشاره می‌کند که احتمالاً آیفون جدید نازک‌تر باشد اگرچه نمی‌توان آن را به عنوان سورپرایزی خاص به حساب آورد چرا که از ابتدای امر این اتفاق پیش‌بینی می‌شد. یکی از دلایل این پیش‌بینی از اصرار اپل بر حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون نشأت می‌گیرد، چون کانکتور لایتنینگ نازک‌تر بوده و فضای کمتری را از دستگاه اشغال می‌کند.

بدیهی است که در حال حاضر شایعات زیادی پیرامون آیفون جدید شکل گرفته باشد ولی این تصویر جدید شمای اولیه‌ی بسیار خوبی از موبایل مورد انتظار ما نشان می‌دهد. با این حال تا ماه سپتامبر چیزی را قطع به یقین باور نکنید تا ببینیم بالاخره کدام شایعه واقعاً در آیفون ۷ وجود خواهد داشت.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 211 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 16:54

تصویری که امروز در سطح اینترنت منتشر شد از طراحی آیفون ۷ خبر می‌دهد که شامل چند تغییر کوچک در این دستگاه است، اما به طور کلی از نظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل فعلی ندارد.

new-renders-provide-closer-look-at-possible-iphone-7-design-501699-3

اکنون در تصاویر جدیدی که ساعاتی پیش به صورت آنلاین منتشر شد می‌توانیم در نگاهی نزدیک‌تر تغییراتی که اپل برای آیفون ۷ در نظر دارد را ببینیم.

اول از همه، خطوط آنتن به چشم می‌آیند. همان طور که می‌بینید این شرکت کوپرتینویی احتمالاً تصمیم به حذف خطوط افقی آنتن از روی پشت دستگاه گرفته و به جای آن این قطعات را به بالا و پایین موبایل منتقل کرده است.

new-renders-provide-closer-look-at-possible-iphone-7-design-501699-4

این تغییر باید به تازه شدن شکل ظاهری آیفون ۷ کمک مناسبی بکند، ولی شاید به تنهایی کافی نباشد، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که آیفون فعلی و آیفون ۷ از نظر طراحی شباهت زیادی به یکدیگر داشته باشند. ما هنوز سمت جلوی این تلفن را ندیدیم اما اگر این شباهت‌ها پا بر جا بمانند باید منتظر ظاهر تقریباً یکسانی با آیفون ۶ باشیم.

مکان دوربین اندکی تغییر کرده است

در عین حال، به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد از دوربین بزرگتری در پشت آیفون استفاده کند، از این رو باید آن را بیشتر به لبه‌ی دستگاه نزدیک کند. دوربین دوگانه‌ای که همه منتظر آن هستند احتمالاً یک قابلیت اختصاصی برای مدل پلاس یا پرو خواهد بود، در واقع همان مدلی که از بقیه گران‌تر قیمت‌گذاری می‌شود (شایعات از مدل پرویی خبر می‌دهند که دارای ویژگی‌هایی است که در مدل‌های استاندارد یا پلاس دیده نمی‌شوند).

آیفون ۷ نازک‌تر از مدل فعلی خواهد بود و از این رو اپل جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را از آن حذف و به جای آن از کانکتور لایتنینگ برای هدفون استفاده کرده است.

new-renders-provide-closer-look-at-possible-iphone-7-design-501699-2

از آن جایی که تفاوت‌های طراحی خیلی چشمگیر نیستند، اگر اپل بخواهد که با آیفون ۷ هم به موفقیت برسد، بهتر است که تغییرات را حداقل در بخش سخت افزار اعمال کرده باشد. با این همه، تنها زمان مشخص خواهد کرد که آیا واقعاً آیفون ۷ از همه نظر شبیه به آیفون ۶ خواهد بود یا نه.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 248 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 19:07

دوربین آیفون که یکی از محبوب‌ترین دوربین‌های موبایل در سراسر جهان است در سال‌های اخیر تغییرات زیادی داشته، اما نمی‌توان گفت بی‌نقص است. مثل هر دوربین دیگری، این دوربین هم مشکلات سخت افزاری و باگ‌های نرم افزاری مخصوص به خود را دارد.    iphone-6-plus-camera

در این پست ما می‌خواهیم به بررسی تعدادی از متداول‌ترین مشکلات مربوط به دوربین دستگاه‌های iOS که شامل آیفون، آیپاد تاچ و آیپد می‌شود بپردازیم، سپس راه‌های حل این مشکلات را مطرح می‌کنیم.

مشکلات متداول دوربین آیفون

گاهی اوقات ممکن است در گرفتن عکس با مشکل مواجه شوید، گاهی نوع عکس‌هایی که می‌گیرید مناسب نیست و گاهی هم اصلاً با پیدا کردن خود اپلیکیشن دوربین مشکل دارید. چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است در پروسه‌ی استفاده از دوربین دچار باعث ایجاد مشکل شوند، بنابراین راه‌های زیادی هم برای حل این مشکلات وجود دارند.

صفحه‌ی سیاه در اپلیکیشن Camera

گاهی پیش می‌آید که هنگام باز کردن اپلیکیشن Camera به جای دیدن محلی که قصد تصویر برداری از آن را دارید صفحه‌ای سیاه می‌بینید، این مشکل می‌تواند مربوط به اشکالات نرم افزاری هم باشد، اما اغلب اوقات دلیل آن یک ایراد سخت افزاری است.

IMG_0862

اگر این ایراد مربوط به نرم افزار بود، به سادگی می‌توانید با سوئیچ کردن میان دوربین جلو و پشتی آن را حل کنید. اما اگر مشکل حل نشد باید برنامه‌ی دوربین را از App Switcher بسته و دوباره آن را باز کنید. اگر باز هم ایراد برطرف نشد می‌بایست دو دکمه‌ی Power و Home موبایل خود را به مدت ۱۰ ثانیه و به طور همزمان نگه دارید تا دستگاه راه‌اندازی مجدد شود.

اما اگر مشکل مربوط به سخت افزار باشد، ابتدا باید بررسی کنید که کیس یا چیز دیگری روی لنز دوربین قرار نگرفته باشد. به علاوه حواستان باشد که چیزی پشت آیفون خود نگه نداشته باشید، چون ممکن است باعث مسدود شدن میدان دید دوربین شود.

اگر با هیچ کدام از این روش‌ها مشکل برطرف نشد، باید آیفون خود را به یکی از تعمیرگاه‌های معتبر اپل ببرید تا نگاهی به آن بیاندازند.

تصاویر تار یا بدون فوکوس

سیستم عامل iOS الگورتیم‌های پیشرفته‌ی زیادی برای ایجاد فوکوس خودکار در هنگام تصویربرداری برای شما ارائه کرده است. اما گاهی اوقات ممکن است بخواهید به صورت دستی بر روی چیز خاصی فوکوس کنید که این کار با یک لمس ساده بر آن قسمت از تصویر که بخواهید صورت می‌پذیرد.

camera-iphone-microfiber-cloth-clean

اگر تصویرهای شما هنوز محو و تار هستند، یا بر روی نقطه‌ای که شما می‌خواهید فوکوس ندارند، توجه کنید که شاید به شکل صحیح فوکوس نمی‌کنید. مطمئن شوید که در هنگام گرفتن تصویر و دقیقاً قبل از زدن دکمه‌ی شاتر فوکوس دوربین روی آن قسمتی که شما می‌خواهید قرار داشته باشد.

اگر این مشکل شما نیست، باید به بررسی ایرادهای سخت افزاری بپردازید. یکی از مشکلات متداول کثیف شدن لنز دوربین است که معمولاً با قرار گرفتن انگشت چرب بر روی آن اتفاق می‌افتد. برای پاک کردن چنین لنزی می‌توانید از پیراهن خود یا یک پارچه‌ی نرم استفاده کنید.

مشکل دیگر می‌تواند ورود کثیفی یا آشغال به درون شیشه‌ی محافظ لنز باشد. همچنین اگرچه اپل از شیشه‌ی مقاومی برای لنزهای خود استفاده می‌کند اما امکان دارد که بر روی لنز دوربین خش افتاده باشد. اگر لنز شما از داخل دچار مشکل شده باشد، باید دستگاه خود را به یک اپل استور یا تعمیرگاه مورد تایید اپل ببرید تا آن را برای شما تعویض یا تعمیر کنند.

مشکل دیگری که ممکن است رخ داده باشد از کیس‌های آهنی یا لنزهای آهنربایی ناشی می‌شود که باعث ایجاد خرابی در تثبیت کننده‌ی دوربین آیفون می‌شوند. اگر مشکل شما همین است می‌توانید این قطعات را از دستگاه خود جدا کرده و تفاوت را در کیفیت تصویر مشاهده کنید.

اگر هیچ یک از راه حل‌های بالا مشکل تار شدن تصاویر شما را حل نکرد، بهتر است تلفن خود را به یکی از فروشگاه‌های اپل ببرید تا آن به طور کامل بررسی کنند.

گیر کردن فلش دوربین در حالت خاموش یا روشن

مشکل دیگری که ممکن است در استفاده‌ی روزمره‌ی شما از دوربین آیفون‌تان رخ دهد این است که فلش دستگاه گیر کند.

camera-flash-stuck-on-iPhone

اگر با ورود شما به برنامه‌ی Camera فلش دوربین به طور خودکار روشن شد، احتمالاً از آخرین باری که وارد دوربین شدید فراموش کردید که فلش دستگاه خود را خاموش کنید. این مسئله معمولاً زمانی رخ می‌دهد که شما در طول روز فلش موبایل خود را روشن می‌کنید اما به دلیل روشنایی یادتان می‌رود که آن را خاموش کنید، این کار معمولاً باعث خالی شدن سریع باتری دستگاه هم می‌شود. اکنون به سادگی می‌توانید نور فلش را از Control Center دستگاه خاموش کنید.

اگر در هنگام عکس گرفتن فلش دوربین مطابق میل شما عمل نمی‌کند، یعنی زمانی که باید روشن باشد، خاموش است و زمانی که باید خاموش باشد روشن می‌شود، بدین معناست که شما فلش دستگاه را بر روی حالت خودکار گذاشتید. برای رفع این مشکل کافی است بر روی علامت رعد و برق موجود در برنامه‌ی دوربین تپ کنید تا وضعیت آن تغییر کند.

اما اگر فلش شما هیچ‌گاه روشن نمی‌شود و دلیلی هم برای آن ندارید، بررسی کنید که آیفون‌تان در محل داغی قرار نداشته باشد یا این که مدت زیادی از آن برای فیلمبرداری استفاده نکرده باشید. در چنین شرایط خاصی که دستگاه خیلی داغ شده باشد، آیفون به طور خودکار روشن کردن فلش را غیر فعال می‌کند تا از صدمه رسیدن به گوشی جلوگیری کند. این مشکلی زمانی که دمای دستگاه به شرایط عادی برسد برطرف می‌شود.

اگر فلش دستگاه شما به هیچ‌وجه و تحت هیچ شرایطی کار نمی‌کند، باید آیفون خود را برای بررسی به یکی از فروشگاه‌های اپل ببرید.

اپلیکیشن Camera در Home Screen نیست

اگر می‌خواهید اپلیکیشن دوربین را باز کرده و عکسی بگیرید اما آن را پیدا نمی‌کنید، ممکن است یکی از شرایط زیر رخ داده باشد.

iphone6-ios9-spotlight-search-camera

اولین مسئله می‌تواند ناشی از این باشد که اپلیکیشن Camera به صفحه یا پوشه‌ی دیگری که از آن خبر ندارید منتقل شده باشد. این مشکل برای افرادی که معمولاً موبایل خود را دست دیگران می‌دهند زیاد اتفاق می‌افتد چرا که اغلب افراد مختلف بدون اطلاع دادن به دیگران چینش آیکون‌ها را تغییر می‌دهند. در این حالت کافی است همه‌ی صفحات و پوشه‌ها را بررسی کرده یا از Spotlight برای جستجو و باز کردن این برنامه استفاده کنید.

اگر اپلیکیشن Camera در Spotlight هم پیدا نشد، ممکن است کسی دسترسی به این دوربین را از Settings > General > Restrictions محدود کرده باشد. و در این حالت، متاسفانه اگر شما کاربری نباشید که دسترسی‌های لازم را دارد نمی‌توانید کاری بکنید چرا که برای دسترسی به آن به رمز عبور نیاز دارید. اگر توانستید وارد بخش مربوطه شوید، کافی است اپلیکیشن Camera را از بخش محافظت شده‌ها خارج کنید تا دسترسی به آن از صفحه‌ی خانگی دوباره میسر شود.

نتیجه‌گیری

موارد گفته شده از متداول‌ترین مشکلاتی است که دستگاه‌های iOS در استفاده از دوربین با آن مواجه می‌شوند و خوشبختانه راه حل‌های گفته شده تا حد زیادی می‌توانند مشکلات شما را در حالت‌های اولیه حل کنند.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 298 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 6:42

بر اساس گزارشات جدید، آیفونی بزرگتر در دست ساخت است. همچنان که اپل برای معرفی آیفون ۴ اینچی جدید خود در انتهای این ماه آماده می‌شود، اخبار مرتبط با آیفون 7 توجه طرفداران محصولات اپل را در سرتاسر دنیا به خود جلب کرده است.

بر اساس گزارشات جدید، اپل احتمالاً مدل 5.8 اینچی جدیدی برای آیفون نسل بعدی خود در نظر گرفته است. این دستگاه جدید نه تنها از نظر اندازه بزرگتر شده بلکه مجهز به نمایشگر OLED نیز می‌باشد، که آن را تبدیل به اولین دستگاه اپلی با این پنل می‌کند، چرا که پیش از این همه‌ی دستگاه‌های اپل با نمایشگر IPS LCD عرضه می‌شدند.

apple-working-on-5-8-inch-iphone-with-oled-screen-report-501525-2

این اولین باری نیست که ما در مورد آیفون بزرگتر و نمایشگرهای OLED می‌شنویم، ولی اطلاعاتی که تا الان داشتیم سر بسته و غیر قابل اتکا بود. اگرچه می‌دانستیم مهاجرت به OLED تا چند سال آینده اتفاق می‌افتد ولی احتمال عملی شدن این تصمیم برای آیفون 7 یا 7s اندکی دور از انتظار بود.

پیش از این متخصصان گفته بودند که اپل برنامه دارد که تا سال ۲۰۱۸ دستگاه‌های خود را به OLED مجهز کند، بدین معنا که آیفون 8 اولین مدل دارای این تکنولوژی می‌شود، اما اگر گزارش فعلی صحت داشته باشد، اپل می‌تواند این تغییر را خیلی زودتر انجام دهد و نسل بعدی آیفون شاهد پنل OLED باشد.

بر طبق گزارشی که قبل‌تر در مورد آیفونی موسوم به آیفون پرو منتشر شده بود، یک آیفون بزرگتر، چندان هم دور از ذهن نخواهد بود. آیفون پرو هم مانند دیگر وسایل پروی این شرکت مثل مک‌بوک و آیپد احتمالاً با سخت افزاری قوی‌تر از مدل Plus و قابلیت‌های منحصر به فرد -که شاید پنل OLED هم جزوی از این دسته باشد- به بازار بیاید.

انتظار می‌رود که آیفون نسل بعدی در ماه سپتامبر معرفی شود، بنابراین باید منتظر شنیدن شایعات بسیاری در این فاصله باشیم، از این رو خیلی مهم است که همه چیز را در این رابطه زود باور نکنیم.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 299 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 16:41

آیفون دارای قابلیتی است که به کمک آن می‌توانید با صرفه‌جویی در زمان از پیشنهادها و تصحیحات آن در کلماتی که تایپ می‌کنید استفاده کنید.

اگرچه ویژگی Auto-Correction برای تایپ سریع حیاتی است اما اگر انتخاب کلمات، شیوه‌ی تایپ یا دایره‌ی لغات شما فراتر از فرهنگ لغت داخلی iOS باشد، این قابلیت به قابلیتی آزاردهنده تبدیل می‌شود.

iOS-autocorrect-image-001

باور نمی‌کنید؟ کافی است به وبسایت www.damnyouautocorrect.com رفته و بزرگترین مشکلات آن را ببینید. با در نظر گرفتن این شرایط، با راهنمای این پست می‌توانید به سرعت این قابلیت را غیر فعال کنید.

آیا تا به حال نوشته‌های شما به طور خودکار تصحیح شده‌اند؟

آیفون، آیپاد تاچ و آیپد دارای قابلیتی برای پیشنهاد تصحیح کلماتی است که در فرهنگ لغت دستگاه پیدا نمی‌شود. هنگامی که کلمات اشتباه می‌نویسید پس از گذاشتن نقطه یا زدن دکمه‌ی Space یا Retu عبارت تایپ شده‌ی شما به طور خودکار تصحیح می‌شود.

به علاوه iOS برای کلماتی که زیر آن‌ها با رنگ قرمز خط کشیده می‌شود هم جایگزینی پیشنهاد می‌کند که با انتخاب گزینه‌ی x می‌توانید این پیشنهاد را رد کنید. حال اگر یک پیشنهاد را بیش از ۳ بار رد کنید، iOS از این به بعد ارائه‌ی این پیشنهاد را متوقف می‌کند.

شخصاً به عنوان کسی که انگلیسی زبان مادری‌ام نیست، همیشه قابلیت Auto-Correction را فعال نگه می‌دارم، اما آن دسته از افرادی که می‌خواهند این قابلیت را غیر فعال کنند با کمک این آموزش به راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند.

چگونه تصحیح خودکار را در آیفون و آیپد غیر فعال کنیم؟

۱) به مسیر Settings → General → Keyboard بروید.

۲) سوئیچ Auto-Correction را به OFF تغییر دهید.

iOS-9-disable-Auto-Correction-iPhone-screenshot-001

انجام این کار باعث غیر فعال شدن قابلیت تصحیح خودکار در دستگاه شما می‌شود. با این کار ویژگی مذکور از تمامی کیبوردهای نرم افزاری موجود در دستگاه، از جمله کیبوردهای شخص ثالث حذف می‌شود.

دیگر ویژگی‌های کاربردی صفحه کلید

برای غیر فعال کردن بررسی کننده‌ی تلفظ iOS از مسیر Settings → General → Keyboard سوئیچ مربوط به Check Spelling را از بخش English به حالت OFF درآورید.

نکته: کسانی که اغلب از یک سری کلمات استفاده می‌کنند اما نمی‌خواهند آن‌ها به طور خودکار تصحیح شوند باید از مسیر Settings → General → Keyboard → Text Replacement برای آن میانبری ایجاد کرده اما فیلد Shortcut را خالی بگذارند.

اگر می‌خواهید آیفون قبل از دریافت تاییدیه‌ای از جانب شما برای تصحیح، یک بار کلمه را بخواند به مسیر Settings → General → Accessibility بروید و گزینه‌ی Speak Auto-Text را به ON تغییر دهید.

ریست کردن فرهنگ لغت کیبورد iOS

آیا آیفون شما به طور پیوسته به تصحیح کلماتی که درست نیست می‌پردازد؟ برای حل این مشکل می‌توانید پایگاه داده‌ی فرهنگ لغت مربوط به آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید. برای این کار به مسیر Settings → General → Reset → Reset Keyboard Dictionary بروید.

iOS-9-Reset-Keyboard-Dictionary-iPhone-screenshot-001

اگر نیاز به رمز عبور وجود داشت آن را وارد کرده و گزینه‌ی Reset Keyboard Dictionary را انتخاب کنید تا تایید شود. با این کار iOS همه‌ی کلمات و عباراتی را که به صورت دستی وارد کردید از حافظه‌ی آن پاک می‌کند.

تصحیح خودکار و پیشگویی

قابلیت پیشگویی (Predictive) که تنها برای چند زبان محدود موجود است، کلمه‌ی بعدی‌ای که ممکن است شما تایپ کنید را حدس می‌زند. این ویژگی با کار روزمره‌ی شما باهوش‌تر می‌شود.

اگر شما قابلیت Auto-Correction را فعال نگه دارید و پیشگویی متن را غیر فعال کنید (Settings → General → Keyboard → Predictive)، ممکن است همچنان تصحیح کلمات اشتباه را در دستگاه خود مشاهده کنید. همچنین به سرعت می‌توانید قابلیت پیشگویی را در کیبورد QuickType آیفون با سوایپ کردن به سمت پایین در کیبورد اصلی فعال یا غیر فعال کنید.

برای این که ویژگی تصحیح خودکار را به طور کامل غیر فعال کنید باید هم Auto-Correction و هم Check Spelling را با استفاده از راهنماهای بالا خاموش کنید.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 301 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 16:41

موبایل جدید گلکسی S7 اج سامسونگ شاید ویژگی‌هایی مثل طراحی ضد آب، فناوری به‌دور از مشکل برای دوربین، و مشخصات سخت افزاری خیره کننده داشته باشد، اما سریع‌ترین تلفن هوشمند موجود در بازار نیست. در مقایسه‌ی پهلو به پهلوی گلکسی S7 اج و دیگر پرچمداران مدل بالا مانند موتو ایکس Pure Edition، نکسوس 6P و آیفون 6S، موبایل سامسونگ در مجموع در اجرا، توقف و از سر گیری مجدد اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها مقداری کندتر است.

ژروم اورتگا که یکی از پرکارترین کانال‌های یوتیوب است در بررسی اولیه‌ی خود از گلکسی S7 متوجه شد که زمان صرف شده در این موبایل برای باز کردن اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها در شرایط مساوی از بقیه‌ی هم‌رده‌ها بیشتر است. او برای اثبات حرف خود دقیقاً همین کار را در تلفن‌های نکسوس 6P، موتو ایکس Pure و آیفون 6S انجام داد. و نتیجه این بود که گلکسی S7 اج از تلفن اولی ۲ و از دومی ۱۶ ثانیه جلوتر بود، اما در مقابل آیفون ۱۷ ثانیه کندتر عمل کرد.

samsung-galaxy-s7-edge-2-640x0

این عملکرد با توجه به پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدارگون ۸۲۰ و ۴ گیگابایت رم که سخت افزاری به مراتب جدیدتر و قوی‌تر از آیفون 6S با تراشه‌ی دو هسته‌ای A9 اپل و ۲ گیگابایت رم می‌باشد، عجیب به نظر می‌رسد. یافته‌های اورتگا در کنار نتایج بنچمارک‌هایی مانند GFXBench نشانگر این است که اسنپدراگون ۸۲۰ و تراشه‌ی A9 در آزمایشات رندرینگ 3D ضربات سختی به یکدیگر می‌زنند.

یکی دیگر از مشکلات این دستگاه تولید گرمای بیش از حد آن است. در بررسی‌های انجام شده از گلکسی S7 اج در جامعه‌ی طرفداران اندروید، XDA، توان کنترل مصرف انرژی این موبایل، ضعیف و گرمای آن موجب کاهش سرعت اجزای داخلی شده بود. البته در این بررسی‌ها اشاره شد که کنترل گرمای گلکسی S7 نسبت به دستگاه قبلی که از کوالکام 810 استفاده می‌کرد بهتر شده، اما همچنان در آزمایشات سخت‌تر، تلفن فعلی هم برای چند ثانیه دچار هنگ و عدم پاسخگویی می‌شود.

البته ذکر این تکنه حائز اهمیت است که به دلیل این که گلکسی S7 هنوز به طور رسمی به بازار عرضه نشده (تا ۱۱ مارس)، بنابراین احتمال دارد که سامسونگ چند تغییر دقیقه‌ی نودی در آن ایجاد کند. در این صورت اتفاقی که سال گذشته برای گلکسی S6 افتاد تکرار می‌شود. پارسال سامسونگ در دقایق آخر اصلاحی بر روی نرم افزار مدیریت حافظه انجام داد که عملکرد آن تلفن هوشمند را به شکل چشم‌گیری افزایش داد.

در نهایت، همیشه این دسته از خبرها را باید با دیده‌ی شک پذیرفت. البته اگر هم این تلفن در مقابل موبایل اپل ضعفی داشته باشد، شاید آن ضعف به این میزانی که گفته شد نباشد.

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 266 تاريخ : چهارشنبه 19 اسفند 1394 ساعت: 20:51

اینستاگرام مدت‌ها از تعداد لایک‌ها برای تعیین میزان محبوبیت پست‌های کاربران استفاده می‌کرد، که در نوع خود روش ساده و دم دستی بود. اکنون اگرچه سنجش تعداد لایک‌ها عالی است، اما زمانی که کار به پست‌های ویدیویی می‌رسد این ارزشیابی مشکل می‌شود.

Instagram-teaser-001

لایک کردن یک ویدیو لزوماً به معنای این نیست که شخصی آن را دیده است، بنابراین این روش مناسبی برای ارزیابی میزان مشارکت دنبال کنندگان شما در پست‌های ویدیویی‌تان نیست.

امروز دیگر این مسئله مشکل ساز نیست، چرا که در به‌روزرسانی جدید اینستاگرام برای آیفون امکان مشاهده‌ی تعداد افرادی که ویدیوی شما را دیده‌اند فراهم شده است.

چگونه تعداد بازدیدهای ویدیوهای اینستاگرام خود را ببینیم؟

۱) اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.

۲) در صفحه‌ی خانگی خود به دنبال یک ویدیو بگردید. اکنون برای مشاهده تعداد بازدیدکنندگان، پایین پست را ببینید. همان طور که اشاره کردیم، با اطلاع از تعداد بازدیدکنندگان ویدیوهای خود می‌توانید نحوه‌ی رفتار آن‌ها را نسبت به پست‌های خود بسنجید.

Instagram-video-views-iPhone-screenshot-001

نکته: اگر می‌خواهید افرادی که یک پست ویدیویی را لایک کرده‌اند را هم ببینید، تعداد نمایش‌ها را لمس کنید تا لیستی از افرادی که این پست را لایک کرده‌اند برای شما نمایش داده شود.

توجه کنید که برای استفاده از این قابلیت، اینستاگرام شما بر روی یک دستگاه iOS باید با نسخه‌ی 7.17.1 یا بالاتر باشد.

می‌توانید اینستاگرام را به صورت رایگان از App Store دانلود کنید.

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 377 تاريخ : يکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت: 19:38

اطلاعات جغرافیایی اینستاگرام از منظر حریم شخصی می‌تواند برای خود کابوسی باشد، اما از این ویژگی می‌شود در راه پیدا کردن تصاویر مربوط به محیط اطرافمان هم استفاده کرد.

DSC07575-780x574

اگر در حال سفر هستید و می‌خواهید تصاویر زیبای مربوط به محل فعلی‌تان را ببینید، راهکار ساده است.

از Feed خودتان استفاده کنید.

Instagram-geolocation-780x436

تصور کنید که همین الان تصویری گرفته و بر روی اینستاگرام آپلود کرده‌اید. پس از این کار به پست خود رفته و تصویر را باز کنید، سپس محل عکس خود را با لمس متن آبی بالای تصویر انتخاب کنید. با این کار لیستی از محل‌هایی که احتمالاً با منطقه‌ی شما همخوانی دارند نمایش داده خواهد شد. گزینه‌ای که می‌خواهید را انتخاب کنید تا بتوانید همه‌ی تصاویر مربوط به آن منطقه را ببینید.

از ذره بین استفاده کنید.

instagram-magnifying-glass-780x441

از عملیات جستجو استفاده کنید

eiffel-tower-780x520

با این روش می‌توانید به دنبال تصویر همه‌ی مناطق جهان هم بگردید. همان طور که در مرحله‌ی قبل مشخص است بر روی ذره بین لمس کنید، سپس نام محلی که می‌خواهید تصاویر اینستاگرامی مربوط به آن را ببینید را بنویسید. من برج ایفل را انتخاب کردم، بنابراین باید در پاریس، فرانسه تایپ می‌کردم تا پاریس مربوط به تگزاس را نبینم. لیست مناطق جغرافیایی بخش جستجو به مرور به‌روز خواهد شد، بنابراین می‌توانید تصاویر آپلود شده از هر منطقه‌ی خاص را در اینستاگرام مشاهده کنید.

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 235 تاريخ : يکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت: 13:49

جدال میان اپل و FBI بر سر هک کردن آیفون مهاجم سن برناردینو ادامه دارد و هر دو طرف دعوا از همه‌ی اسلحه‌های موجود به نفع خودشان استفاده می‌کنند. اپل از نامه‌ی همسر بازمانده‌ی حادثه‌ی سن برناردینو در مجادله با FBI استفاده می‌کند.

این بار، شرکت مستقر در کوپرتینو تصمیم به انتشار نامه‌ای از همسر بازمانده‌ی این تیراندازی گرفته که به وضوح معتقد است که شکستن قفل این آیفون کمکی به پرونده نمی‌کند.

apple-uses-letter-from-san-beardino-survivor-s-husband-in-anti-backdoor-fight-501337-2

در نامه‌ی انتشار یافته در وبسایت رسمی اپل، سالیهین کانداکر (Salihin Kondoker) اشاره دارد که امکان پیدا کردن اطلاعات ارزشمند از این آیفون بسیار کم است چرا که متهمان از تلفن‌هایی که از کشور مقصد می‌گیرند به ندرت برای ارتباطات شخصی خود استفاده می‌کنند.

هیچ اطلاعات شخصی در این آیفون وجود ندارد

او در ادامه می‌گوید که همسرش Anies هم دقیقاً مانند سید رضوان فاروک که یکی از مهاجمان سن برناردینوست، یک آیفون از طرف اداره‌ی سلامت شهرستان دریافت کرده بود، اما هیچگاه از آن برای مصارف غیر کاری استفاده نمی‌کرد. بنابراین احتمالاً این مهاجم هم چنین کاری انجام داده و هر مدرکی را که امکان لو دادن بقیه‌ی تروریست‌ها را فراهم می‌کرده از بین برده است.

او در این نامه توضیح می‌دهد: «سن برناردینو یکی از شهرستان‌های بزرگ این کشور است. آن‌ها می‌توانند این موبایل را از طریق GPS در هر جایی که بخواهند ردیابی کنند. در ثانی، حساب کاربری iCloud و سیم کارت این شخص توسط این شهرستان کنترل می‌شده، پس آن‌ها هر نوع ارتباطی را که بخواهند می‌توانند ردیابی کنند. این مسئله برای همسر من و دیگر کارمندان مشخص است. چرا یک شخص باید بخواهد اطلاعات مخاطبین مرتبط با یک حمله‌ی تروریستی خود را در موبایلی که می‌داند مسئولان به آن دسترسی دارند ذخیره کند؟ آن‌ها مشخصاً پس از این حمله تلفن‌های شخصی خود را نابود کرده‌اند. و من مطمئنم که آن‌ها این کار را به دلیل خاصی انجام داده‌اند.»

از آن‌جایی که هیچ تضمینی وجود ندارد که گفته‌های کانداکر حقیقت داشته باشد، FBI قصد دارد تا مطمئن شود که هیچ اطلاعات ارزشمندی در آن دستگاه وجود ندارد. آن‌ها معتقدند که این آیفون می‌تواند حاوی اطلاعاتی باشد که به مبارزه‌ی آن‌ها علیه تروریست‌ها کمک می‌کند.

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 240 تاريخ : يکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت: 13:49

اپل چگونه مرکز کنترل iOS بعدی خود را بهبود خواهد داد؟ سم بکت (Sam Beckett) احتمال می‌دهد که 3D Touch در مرکز کنترل iOS بعدی نقش مهمی داشته باشد. او در ویدیوی مفهومی خود هم کاربرد آن را به خوبی نشان داده است. با این اتفاق اپل می‌تواند از ویژگی مذکور برای مدیریت بهتر دستگاه و میانبرهای اپلیکیشن‌ها در مرکز کنترل بهره جوید.

iOS-10-Control-Center-concept-Sam-Beckett-image-002

کاربران می‌توانند با فشار بر روی صفحه وارد حالت آرایش دوباره‌ی آیکون‌ها شوند، موارد اضافی را غیر فعال کرده و گزینه‌های جدیدی برای دسترسی به Low Power Mode، دیتای سیم کارت و یا چیزهای دیگر اضافه کنند. به علاوه، با استفاده از 3D Touch در این بخش، می‌توان به کاربران اجازه‌ی دسترسی سریع به گزینه‌های اضافی را از منوی متنی موجود برای یک گزینه‌ی خاص صادر کرد.

این کانسپت طراحی شده می‌تواند برای دسترسی به شخصی سازی‌های بزرگ‌ترِ مربوط به موارد سخت افزاری و میانبر اپ‌ها استفاده شود. از دیگر بهبود‌ها می‌توان به یکپارچه‌سازی 3D Touch برای گزینه‌های اضافی و حالت تاریک (Dark Mode) اشاره کرد.

حالت تاریک که من از جمله طرفداران آن هستم، شکلی مانند تصویر زیر دارد:

iOS-10-Control-Center-concept-Sam-Beckett-image-001

بکت درباره‌ی حالت ویرایشی این چنین توضیح می‌دهد:

در حالی که یک کاربر در مود ویرایش می‌تواند آیکون‌ها را جابجا کند، این امکان می‌تواند روش جدیدی هم برای انتخاب گزینه‌های مربوط به سیستم و میانبرهای اپلیکیشن‌های اضافی باشد. گزینه‌های جدید می‌توانند شامل Low Power Mode ، Personal Hotspot ، Cellular Data و Location Services باشند.

کاربران می‌توانند میانبرهایی به اپلیکیشن‌های موجود مثل دوربین، تایمر و ماشین حساب هم ایجاد کنند. این کار می‌تواند شامل لینکی به اپلیکیشن تنظیمات، انتخاب یک محل، دریافت مسیرها یا باز کردن یک یادداشت جدید باشد.

دسترسی به سرویس‌های جدید در مرکز کنترل می‌تواند از طریق درخواست رمز عبور یا Touch ID صورت پذیرد تا به طور مثال باز کردن اپلیکیشن Notes از صفحه‌ی قفل به سادگی امکان پذیر نباشد.

iOS-10-Control-Center-concept-Sam-Beckett-image-003

مرکز کنترل که از سال ۲۰۱۳ با iOS 7 معرفی شد تاکنون تغییر زیادی نداشته است. این بخش تنها در بروزرسانی iOS 9.3 گزینه‌ای برای تغییر حالت موبایل به مود شبانه دریافت کرد.

اپل امسال در کنفرانس WWDC خود باید iOS 10 و OS X 10.12 را با نام «Fuji» معرفی کند.

نظر شما چیست؟ به نظر شما این بخش در iOS 10 باید چه تغییراتی کند؟

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 233 تاريخ : پنجشنبه 13 اسفند 1394 ساعت: 3:08

اگرچه اپل به‌زودی آیفون SE را معرفی می‌کند اما همچنان همه‌ی توجهات به سمت و سوی آیفون 7 است و انتظار می‌رود که این دستگاه با بهبودهای زیادی همراه باشد.

با وجود این که صحبت کردن در مورد آیفون 7 هنوز زود است (چراکه تاریخ عرضه‌ی آن ماه سپتامبر می‌باشد)، اما وبسایت فرانسوی NWE مجموعه‌ای از تصاویر را منتشر کرده که منتسب به مدل بعدی آیفون می‌باشد و می‌توان تغییراتی را در آن مشاهده کرد.

alleged-iphone-7-chassis-leaked-it-could-also-be-the-huawei-p9-501126-5

پیش از هر چیز، لازم به ذکر است که این منبع، اطمینانی به این که این دستگاه همان آیفون 7 باشد ندارد، و اعلام کرده که این بدنه ممکن است متعلق به هوآوی P9 هم باشد که احتمال طراحی بدنه‌ای مشابه‌ی یکی از آیفون‌های فعلی را توسط این شرکت چینی قوت می‌دهد. بنابراین خبر ذکر شده را قطع به یقین ندانید چرا که هیچ تاییدی مبنی بر آیفون بودن این بدنه وجود ندارد.

alleged-iphone-7-chassis-leaked-it-could-also-be-the-huawei-p9-501126-2

اما اگر چنین باشد، احتمالاً عکس‌های موجود نمونه‌ای اولیه از آیفون بعدی است که شامل تغییراتی مثل اندازه‌ی آن می‌شود. بر طبق گفته‌ی منابع فاش کننده‌ی تصویر، بدنه‌ای که می‌بینید مربوط به دستگاهی ۵.۲ اینچی است، که به نوعی می‌تواند بیانگر بزرگترین تغییر در خط تولید آیفون باشد.

آیفونی با اندازه‌ی جدید؟

در حال حاضر، آخرین مدل آیفون در دو اندازه‌ی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی وجود دارد، که احتمالاً مدل ۴ اینچی آن هم در ظرف یک ماه آینده به این گروه ملحق می‌شود. در حالی که شاید نسخه‌ی ۵.۲ اینچی در نگاه اول منطقی به نظر نرسد، ولی این اتفاق می‌تواند قدم منطقی دیگری در راستای بازنگری شرکت در تولید خود به منظور ایجاد دستگاه‌هایی با تنوع بیشتر باشد.

حال آیا آیفون پرو را هم خواهیم دید (مانند محصولاتی چون مکبوک و آیپد که نسخه‌ی پرو دارند)؟ اپل می‌تواند اندازه‌ی آیفون پلاس را به ۵.۲ اینچ کاهش دهد تا این دستگاه همچنان بزرگترین و قدرتمندترین دستگاه در میان تلفن‌های هوشمند این شرکت باشد. البته باید در نظر داشت که این‌ها تنها حدس و گمان است.

alleged-iphone-7-chassis-leaked-it-could-also-be-the-huawei-p9-501126-3

در عین حال، تصاویر مربوط به این بدنه، نشانگر درگاه صوتی ۳.۵ میلی متری است که البته به دلیل مدل اولیه بودن، تا رسیدن به دست مشتری می‌تواند دستخوش تغییرات بسیاری شود. همچنین تغییراتی در دکمه‌های کناری هم دور از انتظار نخواهد بود.

اکنون اگرچه این تصاویر بسیار جالب به نظر می‌رسند، ولی هنوز حدس و گمان‌های زیادی رد و بدل می‌شود و تشخیص حقیقت میان آن‌ها را امری دشوار کرده است. فعلاً تنها کاری که می‌توانیم بکنیم صبر کردن است تا ببینیم آیفون 7 در واقعیت چه ویژگی‌های را برای ما به ارمغان می‌آورد.

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 229 تاريخ : سه شنبه 11 اسفند 1394 ساعت: 16:43

آخرین نسخه‌ی بتای iOS 9.3 قابلیت‌های مهمی را از قلم اپل حذف کرده است. از جمله‌ی آن می‌توان توانایی استفاده از قلم به جای انگشت برای انتخاب گزینه‌ها و منوهای اپلیکیشن‌ها، جابه‌جایی بین اپ‌ها، انتخاب دکمه‌ها و استفاده از قلم برای کارهای مربوط به راهبری در iOS را نام برد.

اگر اپل این تصمیم را تغییر ندهد و قابلیت‌های یاد شده را به نسخه‌ی نهایی iOS 9.3 برنگرداند، افرادی که از این قلم برای ویرایش محتوا در آیپد پروی خود استفاده می‌کردند دوباره مجبور می‌شوند در برنامه‌هایی مثل Pixelmator برای انتخاب ابزارها دوباره از انگشتان خودشان استفاده کنند، و این ممکن است پسرفت بزرگی برای اپل باشد.

Apple-Pencil-iFixit-teardown-008

همان طور که اولین بار توسط MacRumors اعلام شد، حذف احتمالی این ویژگی‌ها خشم کاربران را نسبت به تصمیمی که آن‌ها را به گذشته باز می‌گرداند به دنبال خواهد داشت.

بر طبق پادکست اخیر relay.fm توسط مایک هرلی «منابع آگاه تایید کردند که حذف این قابلیت‌ها از قلم اپل تصمیمی از درون این شرکت بوده است. این مسئله باگی نیست که در سه نسخه‌ی بتا تکرار شده باشد. این یک تصمیم است.»

موسس وبسایت MacStories فدریکو ویتیچی، شک خود را این گونه ابراز کرده است: «کم کم به نظر می‌رسد که این یک تصمیم واقعی از سمت خود اپل باشد.»

سرنیتی کالدول که مجموعه‌ای از مقالات موشکافانه در مورد جنبه‌های مختلف این قلم نوشته است، در پستی در iMore.com اعلام کرد که اپل نباید هیچ کدام از ویژگی‌های فعلی دستگاه را حذف کند.

بر اساس گفته‌ی کالدول: «حقیقت این است که صاحبان این قلم از آن گزینه‌های راهبری استفاده می‌کنند، و صراحتاً ایده‌ی اپل مبنی بر حذف قابلیت‌هایی که مردم با آن‌ها تطبیق یافته بودند در نظریات کلی و کارایی آن‌ها تاثیر گذار خواهد بود.»

او تاکید می‌کند که «آخرین رندرهای بتا از این قلم، آن را برای کارهایی مثل ویرایش ویدیو در اپلیکیشن iMovie بلا استفاده کرده است. همچنین با این کار ویرایش صدا و حرفه‌های خلاقانه‌ای که انتظار می‌رفت بر روی آیپد پرو بیشتر دیده شود هم امکان پذیر نخواهد بود.»

«شخصاً از ویرایش و تدوین ویدیوهای مختلف در اپ iMovie با کمک این قلم لذت می‌بردم؛ اما حالا فقط می‌توانید کلیپ‌ها را انتخاب و جابه‌جا کنید. دیگر نمی‌توانید کلیپ‌ها را با سوایپ معکوس ببرید یا در خط زمانی فیلم اسکرول کنید.»

البته هنوز نمی‌توانیم در این مورد بحثی بکنیم چرا که گاهی اوقات قابلیت‌هایی از نسخه‌های بتای iOS حذف شده و بعداً دوباره به نسخه‌ی نهایی اضافه شده بودند. بر اساس شایعات، اپل در رویداد ۱۵ مارس در کنار موضوعات دیگر قصد معرفی iOS 9.3 را هم دارد، و من نگران اینم که واقعاً کارایی این قلم در نسخه‌ی 9.3 کمتر از حال حاضر شده باشد.

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 254 تاريخ : چهارشنبه 5 اسفند 1394 ساعت: 14:58

اندکی بعد از آن‌که وزارت دادگستری ایالات متحده از اپل خواست تا به دولت در باز کردن قفل آیفون 5c که به تیرانداز سن برناردینو Syed Farook تعلق داشت کمک کند، مدیر عامل اپل اطلاعاتی را در مورد اشتباه دولت در انجام این رویه که ممکن است موجب کاهش دسترسی به این آیفون شود را با چندین گزارشگر از جمله خبرنگار وبسایت BuzzFeed در میان گذاشت.

2015-10-01-tim-cook-0019edit_wide-da972704bfb8889652c3befb6c814e3b465055f9-s1600-c85-800x450

بر اساس گفته‌ی اپل، رمز عبور اپل آیدی این آیفون در کمتر از ۲۴ ساعت پس از درخواست دولت تغییر کرده است. اگر این رمز تغییر نکرده بود، مهندسان اپل می‌توانستند اطلاعات پشتیبان را که دولت به دنبال آن‌هاست به دست آورند. FBI هم اعلام کرده است که به پشتیبان‌های هفتگی iCloud تا قبل از ۱۹ اکتبر دسترسی دارد. حالا این نهاد امنیتی به دنبال راهی برای دسترسی به اطلاعات جدیدتری از این دستگاه است.

این مقام بلند مرتبه می‌گوید شرکت اپل و دولت از ابتدای ماه ژانویه برای انتخاب یکی از چهار راه پیشنهادی در حال مذاکره بودند، و این روش بدون نیاز به بکدور اطلاعات لازم را برای مقامات به دست می‌آورد. یکی از آن روش‌ها از طریق وصل کردن موبایل به یک شبکه‌ی وای فای انجام می‌پذیرفت.

حتی بر اساس این گزارش، اپل مهندسانی را برای امتحان کردن این روش هم فرستاده بود، ولی آن‌ها نتوانسته بودند کاری از پیش ببرند. در همین زمان بود که متوجه شدند، رمز عبور اپل آیدی گوشی مورد نظر تغییر کرده است.

مدیر اپل می‌گوید اگر این رمز عبور تغییر نمی‌کرد، اصلاً نیازی به کار گذاری بکدور نمی‌شد، و با اتصال به شبکه‌ی وای فای مورد نظر در صورت فعال بودن عملیات پشتیبان گیری از اطلاعات، نسخه‌ای از آن به طور خودکار در iCloud ذخیره می‌شد. حالا با غیر قابل دسترس شدن اطلاعات، FBI درخواست ابزاری را دارد که اپل آن را «سنت خطرناک» می‌نامد. FBI نسخه‌ی خاصی از iOS می‌خواهد که اجازه‌ی ورود رمز عبورهای متعدد بدون فعال شدن محدودیت زمانی یا پاک شدن اطلاعات را بدهد.

اپل می‌گوید این نرم افزار مساوی شاه کلیدی است که اجازه‌ی دسترسی به میلیون‌ها دستگاه (از جمله جدیدترین آیفون‌ها و آیپدهای این شرکت) را می‌دهد. از همین رو، آن‌ها این درخواست را به خاطر پیامدهای آن، «زیاده‌روی» می‌دانند. مدیر عامل اپل پذیرش درخواست وزارت دادگستری را تکذیب کرد و گفت این عمل به خاطر «عشق به کشور» و «پایمال نشدن آزادی‌های مدنی» انجام نشده است.

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 259 تاريخ : دوشنبه 3 اسفند 1394 ساعت: 13:55

بر اساس شایعات، اپل ماه آینده از آیفون ۴ اینچی خود رونمایی خواهد کرد اما به دلیل اطلاعات سری این شرکت، هنوز هیچ مطلبی به صورت رسمی در مورد این دستگاه تایید نشده است.

با این وجود بر اساس شایعات منتشر شده، این دستگاه یا با پردازنده‌ی ترکیبی A8 + M8، و یا برای قدرتمندتر شدن با ترکیب پردازنده‌های A9 + M9 عرضه خواهد شد.

apple-iphone-5se-6c-could-launch-with-the-a9-cpu-as-the-6s-and-6s-plus-500655-2

بر اساس گزارشی از بلومبرگ، مورد دوم به واقعیت نزدیک‌تر به نظر می‌رسد. اپل نمی‌خواهد دستگاهی معرفی کند که حس کند و کهنه بودن به کاربر منتقل کند. این مسئه تاثیر بسزایی در فروش خواهد گذاشت و بنابراین محتمل است که این شرکت از آخرین نسخه‌ی پردازنده‌های اختصاصی خود در آیفون ۴ اینچی‌اش استفاده کند.

عرضه‌ی آیفون ۷ تا اواخر امسال

از آن جایی که به احتمال زیاد آیفون ۷ با پردازنده‌ی A10 تا اواخر امسال عرضه نمی‌شود، مسئله‌ی تفاوت میزان قدرت پردازشی میان مدل پرچمدار و میان رده از این نظر مشکل خیلی بزرگی نخواهد بود، و حتی بر اساس قیمت، این روش منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

از طرف دیگر، شایعات از معرفی آیپد ایر ۳ با تراشه‌ی A9X، یعنی همان تراشه‌ای که در حال حاضر بر روی آیپد پرو وجود دارد خبر می‌دهند. بنابراین در این قسمت هم باید شاهد افزایش چشمگیر توان باشیم.

از آنجایی که هنوز هیچ خبری به طور رسمی تایید نشده است، ما نمی‌توانیم حتی نام این آیفون ۴ اینچی را هم به یقین بگوییم. البته منابع مختلف تاکنون اسامی متفاوتی را به این دستگاه نسبت داده‌اند. برخی این موبایل را به خاطر نمایشگر ۴ اینچی، آیفون 5se، و برخی دیگر با استناد به قاعده‌ی بالا یعنی القای حس نو بودن، آن را آیفون 6c نامیدند.

با وجود این که هر دو دستگاه اواسط ماه مارس معرفی می‌شوند، اما اپل هنوز تاریخ دقیقی برای رونمایی آنها اعلام نکرده است.

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 388 تاريخ : يکشنبه 2 اسفند 1394 ساعت: 15:07